MyFoodSafety är vår molnbaserade databas för egenkontrollprogram, dagliga kontroller och arkivering av dokument.
På MyFoodSafety byggs ett arkiv med livsmedelsanalyser, era dagliga kontroller, myndigheternas godkännande, lokalronder, hygienkontrakt med flera.
På MyFoodSafety finns det också några nya funktioner:
- -Ägare till en verksamhet får en påminnelse om kontrollerna har missats.
- -De innehavare som äger en kedja kan se alla sina verksamheter med en inloggning.
- -Användarna kan nu rapportera mängd matsvinn och ta ut statistik direkt i appen.
- -Användarna får ett automatiskt mejl när nya dokument lagts upp på deras konton.
Flera verksamheter?
Inga problem – för att nu kan du som ägare ser hur alla dina enheter sköter sina kontroller. Då är det lättare att skicka en påminnelse och kontrollerna att löpa vidare. Du som driftansvarig eller ägare behöver ett ända lösenord för alla dina enheter.
Hur mycket mat slänger ni?
Nu kan ni som företag välja om ni vill föra daglig statistik över hur mycket mat och råvaror som slängs. Härifrån kan ni välja att ta fram information om svinn under en viss period och hur mycket som slängts totalt.
Minskad oro med automatisk meddelande
Från och med nu får ni ett automatiskt mejlmeddelande om att det finns ett nytt dokument på MyFoodSafety. Exempel är provtagningsresultat som ni väntar på. Så fort provsvaret läggs upp på MyFoodSafety skickas ett mejl till den person som är ansvarig.
Mejla oss gärna på: lydia.banderby@foodsafety.se